Medytowałem przez 30 dni – jakie efekty?

Medytacja od zawsze kojarzyła mi się z czymś religijnym i bardzo odległym od mojej rzeczywistości. Było to dość rzadkie zjawisko, o którym co najwyżej słyszałem w internecie lub w telewizji. Wydawało mi się, że jest to aktywność dla “wybranych”. Przez większość życia nie znałem osoby, która próbowała medytować i w związku z tym sam nie podejmowałem się takiej czynności.

Podejście do tego tematu zmieniło się we mnie, gdy w karcie “na czasie” na Youtube pojawił mi się filmik jednego z amerykańskich twórców. Opowiadał on o medytacji w dość ciekawy sposób obalając jednocześnie wszystkie mity z tym związane. Poznałem tą aktywność z całkiem innej perspektywy a gwarancja autora o wielu zmianach jakie odbywają się za pomocą medytacji zachęciła mnie do spróbowania. W trakcie filmu wspominał o codziennej medytacji przez godzinę, jednakże jako całkowity amator w tym aspekcie postanowiłem zacząć od krótszych przedziałów.

Znalazłem ciekawą aplikację na iPhone o nazwie Oak, która jak się okazało jest idealną opcją dla początkujących. Posiada kilka różnych trybów medytacji, od tych najprostszych i najkrótszych po te trudniejsze i dłuższe. Oczywiście wybrałem te na poziomie easy, aby nie zniechęcić się zbyt szybko. Zacząłem więc od codziennych 10-cio minutowych sesji, na które znajdowałem czas zazwyczaj w godzinach wieczornych.

Po pierwszej próbie medytacji nabrałem wielkiej ochoty na kontynuowanie procesu ponieważ odczułem ogromną ulgę i zauważyłem, że stałem się tego dnia spokojniejszy. Kolejne dni tylko utrwaliły mnie w tym przekonaniu. Stawałem się bardziej opanowany, zacząłem lepiej spać i moje samopoczucie poszło w górę. Nie sądziłem, że wystarczy mi 10 minut dziennie aby poczuć wewnętrzny spokój i zadowolenie. Nawet osoby, z którymi przebywam na co dzień zauważyły, że coś się we mnie zmieniło. Wszystkie działania jakie podejmowałem były bardziej przemyślane i efektowne. Lepszy sen początkował poprawę w kolejnym dniu i pracy.

Pod koniec mojego challenge’u z medytacją czułem się zdecydowanie lepiej, wszystko co robiłem sprawiało mi większą przyjemność. Zauważyłem też pozytywną zmianę w moim ciele, które wcześniej reagowało całkowicie inaczej na przeróżne bodźce. Wewnętrzny spokój i zwiększenie odporności na stres poprawiły moją pracę przez co stałem się bardziej produktywny. I to wszystko przez 10-cio minutowe sesje medytacji każdego dnia.

Jeśli więc chcesz poprawić swoje samopoczucie, sen lub efektywność w pracy serdecznie zachęcam Cię do pobrania aplikacji Oak i spróbowania medytacji na własnej skórze. Efekty zauważysz praktycznie od razu, więc będziesz miał wgląd na wszystkie zmiany, jakie zaczną się u Ciebie odbywać. Poczujesz się znacznie lepiej a wystarczy poświęcić temu zaledwie ułamek czasu, jaki masz w ciągu dnia. Wygospodarowanie 10-ciu minut dziennie nie jest wielkim wyzwaniem zwłaszcza, że przynosi to tyle przydatnych efektów.

Jeśli chodzi o sposoby medytacji, nie zająłem się nimi w tym wpisie z racji tego, że sama aplikacja Oak prowadzi Cię przez cały proces. Jeśli potrzebujesz więcej niż lektora z aplikacji, na Youtube jest sporo filmów na ten temat. Nie przedłużając, zapraszam Cię do sprawdzenia i podjęcia swojego wyzwania w 30-sto dniowym challenge’u medytacji …

Co uważasz o wpisie?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *